Äntligen ny vecka.

Förr veckan var ju inge bra. Nu är det nya friska tag som gäller!
Blev av med jobbet och passaten blev kraschad i ett vägräcke.

På fredag kväll hände ytterligare en tråkig sak. Skriver inte vad eller vem som gjorde det. Men en grej gick sönder och måste ersättas. En ny sån grej kostar 5000 kr. Har kanske fått tag på en för 1200, men det är ändå 1200.

Sen på lördagen vid 22-tiden fick jag ett sms från Karin att de var på usö med Vilmer och utredde om han skulle läggas in med dropp eller inte. Usch vad rädd jag blev då. Finns inga ord. Visste att han var magsjuk, men inte att det var så illa.
Nu gick det bra och de fick åka hem. Och idag är han bättre.

Men då tänkte jag att det som hänt under veckan och all vår otur inte är någonting. Man kan alltid köpa nya saker och skaffa nya jobb. Men en Vilmer kan man aldrig ersätta. Låter som en klyscha och något man bara säger, men det är ju verkligen så. Skulle någonting hända någon jag älskar så mycket så skulle jag gå under. Det kanske är därför jag tar min egen lilla otur med så gott mod.

Nej. Ny vecka nu. Det här ska bli en bra vecka.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback