Bilder från tårtkursen


Om ni undrar varför det är mönstrat på det rosa så är det bara att det reflekteras ljus från guldet.




Gillar den rosa rosen skarpt. Jag har sprayat både den och de lila rosorna med ätbar silverspray. Det blir en del av nästa inköp.

Jag tycker mest om den här tårtan av alla jag gjort. Och nu vet jag också varför Johans tårta inte blev lika bra, jag kavlade för tunt.

Det var en väldigt kul kväll. Vi fick göra några kycklingar i marsipan också. Får ta bild på dem med kanske.
Jag köpte såklart lite saker också.
- 1 kg sugarpaste (vit)
- 1 ny rosgrej som är mindre än den jag redan har. Samma srl som den stora lila på bilden.
- Foderblad till rosor i tre strl. (De som de lila rosorna står på)
- Rosblad i tre strl. (De som ligger bredvid den rosa rosen)
- En pensel

Nästa gång ska jag köpa den saken man gör stora pärlor med. Som på bilden. (har en som man gör små pärlor med)
Sen ska jag köpa lite färger och som sagt silversprayen.  Kanske en burk "pärlor". Sen skulle jag vilja ha mycket mycket mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback