Blev så rädd.



Vet ni vad den här skylten betyder?
Det betyder att man inte får köra där utan tillstånd. Enkelt. Det vet jag med.

Ändå körde jag mot den i krhamn i lördags vid 23-tiden. Mitt i centrum, för att jag inte orkade ta en längre omväg. Sen mötte jag polisen i en korsning två minuter senare. Och de vände och började åka efter mig.
Och jag blev så rädd så jag trodde jag skulle dö. Jag hann till och med tänka "undrar om jag kan smita", men slog bort den tanken och började fundera på hur mycket böter det skulle bli.

Sen slutade de följa efter mig. Men jag vart så himla himla rädd. Jag brukar bli rädd när jag har en polis bakom mig, men när jag dessutom visste att jag hade gjort fel. Usch. Jag var helt skakis.

Då började jag tänka på hur jag skulle känna mig om jag hade gjort värre brott och de var mig på spåren. Jag vet inte om jag hade klarat det. Har för klent psyke, helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback