Det här med firmafester..

Jag kan inte låta bli att förundras över hur en del verkligen släpper loss som tusan på firmafester.
Och hur de verkligen tar tillfället i akt att dricka.

Och hur annorlunda folk är, jämfört med på arbetstid.
Hur pinsamma en del är. Jag var ju i stort sett nykter, inte ens salongs. Så jag kunde ju ta iaktta allt. Och skratta åt alla. Inombords. Och rakt ut.

Sen fanns det ju de som skulle bugga med mig. Bara för att de vet att jag "kan". Och det faktum att de själva inte kan bugga var uppenbarligen inte något som hindrade dem från att bjuda upp mig.
Inte speciellt kul att bugga med någon som inte alls kan föra. "det viktigaste är att man har roligt.." Men jag hade ju inte roligt. Inte tråkigt heller iofs.

Sen en del som man vet har flickvän/fru som dansar rätt intimt med någon annan tjej/tant. Och som viskar och fnissar.

Men jag hade kul. Åt dem.
Undrar hur mina föräldrar är på firmafester och konferangser..

Men frågan kvarstår. Varför dricker de så fruktansvärt mycket? Om de ändå somnar eller står och vinglar. Fattar de inte att de får skämmas på måndag. Det som händer på frimafesten stannar på frimafesten. Eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback