Idag då?

Fick inte reda på något igår heller. Men idag kanske?

Det är för övrigt ingen vidare bra vecka för fam. Vendel/Särnholm.
1. Stina blir med 99 % säkerhet uppsagd
2. Passaten är kraschad. Skador mellan 15-20 000. Uppskattningsvis.

I halkvädret var Samuel och hämtade en till golf. (vi äger nu fem bilar) Hans mammas man körde och golfen stod på en bilkärra. Sen i en nedförsbacke hade en lastbil av nån anledning stannat. Vilket resulterade i att det blev panikbromsning för en hel rad bilar. Och då spelade det ingen roll om man höll avståndet eller att man bara körde i 50 på 100-vägen. Kärran bromsades inte (den gör tydligen inte det när abs-en går i på bilen, fattade inte riktigt.) och fick sladd. Så bilen åkte in i ett vägräcke. (inte vajer)

Så framskärmen är helt förstörd. Fronten kanske kan lagas. Och bakskärmen är kraftigt repad.
Kärran gick också sönder, men den är fixad. Mest bulig på ena skärmen och lyktan fram var sönder.

Uppdatering.
Nu är jag uppsagd. Men vi skriver fram uppsägningsdatumet till 04-14.
Sen två månader till. Så jag ska jobba till juni. Det är ju bra. Då får jag rätt till a-kassa.
Vet inte vad jag ska tycka just nu. Tråkigt men så bra det kunde bli kanske.

Kommentarer
Postat av: Gerda

Det var väl kanske det bästa som kunde hända i en tråkig situation.. Fan va surt med bilen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback