Måste rycka upp mig.

Har varit lite slapp med matreglerna i helgen.

På fredag gick det rätt bra med just maten. På lunchen fanns det en salladsbuffé och man fick lägga upp maten själv. Så det gick ju bra. På kvällen var det lite potatis i förrätten. Valde bort riset till varmrätten. Så verkligen godkänt.

Men allt fika. Oj oj.
9: halv macka.
11: en bit vetelängd
13.30. rulltårta fylld med chokladmousse
16: liten sockerkaksbit med en klick av nån slags creme på.
ca 21. efterrätt limeparfait med hallonsås.

Sen en cola och nästan en cider. Vinet räkanar jag inte med för det får man ta.

Frukostbuffén var ju också bra. Bara att äta en underbar GI-frukost med massa frukt och grönt. Äggröra och bacon också såklart.

Sen skötte jag mig bra hemma. Var bjuden på mat på lö kväll och den var som tur var GI-inspirerad. Och jättegod. Tack Erika.

Och igårkväll avslutade jag veckan med nybakta scones (med vanligt vitt mjöl) med apelsinmarmelad och ost.

Nu är det verkligen skärpning. Fredagens fikaorgie gjorde dessutom att jag fick ont i huvudet. Inget mer fika nu. Förrän påsk.


Kommentarer
Postat av: Gerda

Fika orgie beskriver min vecka ganska bra också. Bra jobbat annars =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback