Testade Crosstraniern igår.

Fick ju en crosstrainer i julkapp. Från Samuel. Orkar inte beskriva den, men googla om ni inte vet.
Hur som helst. Bandet till den gick sönder när vi provade den. Sen har det dröjt fram tills nu att vi dels fick nytt band och dels att Samuel bytte ut det gamla.

Så igår kunde jag träna på riktigt på den. Och den är så grymt jobbig. Alltså, jag har ju ingen aning om hur tungt motstånd man ska ha eller hur länge man ska köra. Men jag tog i så pass att jag orkade fem minuter. Sen tog jag en kort paus och sen fem min till.

Sen googlade jag lite idag och man ska tydligen köra 30-60 min. Va? Då måste jag verkligen ha kört för hårt (eller så är jag för otränad). Men jag känner inte av något i kroppen idag, så jag kunde kört hårdare.

Perfekt grej faktiskt. Kan rekommendera den. Man tränar hela kroppen + kondition. Och en plus att man kan ha den framför tv'n. Och att jag inte måste ta mig till ett gym.

Mitt mål är att öka till 10+10 min. Sen får jag se vad nästa delmål är. Slutmålet är 30 min.
Jag får inte gå ut för hårt för om det blir för jobbigt kommer jag bara lägga ner helt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback