Trädgårdsplaner.

Snart är det äntligen dags att börja med trädgården!

Känner mig verkligen laddad. Vi gjorde ju så mycket tråk-jobb i höstas och nu vill jag skörda min frukt. Göra det roliga alltså.. Allt kommer ju inte göras i år. Jag tror inte att det blir några permanenta rabatter tex. För jag vet inte hur jag vill ha dem. Men det som planeras är:

* Lägga plattor och grus runt huset. Jag vill ha sten-grus närmast källarväggen och sen plattor eller kansten som ramar in gruset, men det är inte spikat. Bra för huset óch snyggt.

* Ta ner träd vid nya parkeringen. 11 stora träd ska ner. Sen ska vi göra en stor grusplan framför garaget som sluter samman med nya parkeringen. Ska inramas av kantsten. Och från den nya parkeringen och garagets grusplan ska det gå en gång som går till den gamla gången. vet inte än om det ska vara plattor eller grusgång. Skulle vilja ha skiffer.

*Massa krukor med blommor och kryddor. Blomlådor ska inhandlas eller snickras. En kruka med jordgubbar!



*Se om det går att få ordning på hallonbuskarna. I annat fall, jämna dem med marken. Och på tal om jämna till marken så ska det göras. Lämpligtvis nu när det är mjukt och inget gräs att vara rädd om.

Sen är det mycket som ska köpas. Nya dynor, ny grill och kanske ett cafébord med två stolar. En till mig och en till min fikavän för dagen. :)

För att nämna fler uteprojekt: Måla om huset, lägga plåttak på garage och kanske stall. Röja upp bakom stalll och flytta dit torvcontainern (som även ska fyllas). Bygga ny, större somarhage. Gräva jordvärme och installera. Måla om stall och garage. Skulle även vilja fixa lite med staket, men det har låg prioritet.

Jag slutar den 20:e maj. Så efter det har jag nästan en månad semester. Sen ska jag söka jobb/vara hemma. Jag har all tid i världen med mina projekt. :)

Men först påsken.

Kommentarer
Postat av: Gerda

Oo det var inga dåliga projekt! Pax att vara din fikavän förresten =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback