Jag är ju helt borta.

Så tankspridd så det är inte klokt.

Skulle hem igår. Får rött ljus i Laxå. Stannar såklart. Men vad gör jag sen? Jo jag börjar åka rakt fram när bilen bredvid får grön pil till vänster. Så blir jag förvirrad för att det är bilar som åker i vägen för mig. Tittar upp och inser att jag fortfarande har rött.

Varför började jag åka?!

Så får jag stå där som ett fån. Mitt i korsningen. Tänker; hoppas det inte kommer nån jag känner. Tittar i backspegeln. Daniel. Hm. Kul. En av Samuels kompisar. Eller vår gemensamma vän kanske.

Han ringde sen och skulle ha tag på Samuel. Och då frågade jag om han såg vad jag gjorde. Och han skrattade och sa ja.

Tur att det inte var någon annan. Typ polisen. De skulle ju lätt tro att jag var full eller hög. Eller ge mig böter.
Man får väl typ 1 200 om man kör mot rött. Kostar det 600 kr om man bara kör halva korsningen mot rött?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback