Anders slaskar, julen braskar.

Idag är det Anders-dagen. Och om det är slask idag, så blir det brask till jul. Brask innebär tydligen kallt.
Och nog slaskar det väl idag. 6-7 grader och regn. Nu ska det banne mig bli kallt till jul, gärna snö också.

Lördagen ägnades åt att stryka och sätta upp julgardiner i samtliga fönster. Sen ta fram alla ljusstakar och stjärnor och allt. Även i stallet såklart. Sen på kvällen var vi hemma hos mamma och pappa (fast han var i stugan) och blev bjudna på tacos.

Söndagen ägnades åt att slänga in 800 kg hö. Hårdpressat, lovley att hantera förutom just vid inslängningen. Sen åkte jag och Samuel till Örebro. Kom hem med nya stolsdynor, rutiga julröda. Det är så dyrt med dynor! 480 spänn till alla stolar liksom. Men värt det. Sen lite nya kläder till mig. Spikmatta till Samuel. Han provade den som sjutton igår. Födelsedagspresent till Kerstin.  Sen en ikea-förvaring att ha bredvid min säng. Ska väl vara meningen att jag ska ha kläderna på ett bättre sätt än utspridda på golvet. Sen massa ljus från ikea. Marschaller. Fördelsdagspresenter till Torbjörn (Samuels mammas man).

På kvällen pyntade jag klart lite med dukar och nya ljuslyktor på borden och så. Sen tände vi första ljuset och frack glögg och åt (köpta) saffransbullar. Väldigt mysigt slut på helgen.

Annas lilla flicka ska heta Moa. Nu är det bestämt. Det passar nog bra. Anna mår inte så bra för hennes ryggbedövning gick upp i hjärnan, så hon är mer eller mindre utslagen med en kraftig huvudvärk som inte går över. De försökte på BB, men sen kom det tillbaka igen. Bara att vänta. Som tur är så verkar Moa, till skillnad från storasyster, vara en väldigt lugn och nöjd bebis. Kan behövas när mamma har svårt att orka med.

Oj vad mycket det blev. Jag tror jag får hålla lite på avslöjandet.. ;)

Kommentarer
Postat av: Nyfiken..

Nej jag vill veta nu..

2009-11-30 @ 11:50:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback