Första hela lönen på länge!

Idag är det ju den 25:e och då droppar lönen in på kontot.
Och för första gången sen i maj får jag en full lön. Gött.

Så nu ska det shoppas.. :) Eller så kan man ju välj att försöka lägga undan lite.
Jag ska göra en bröllopstårta på nyårsafton, så jag tänkte köpa allt som behövs till den nu. Ca 100 gäster, så det blir ju en del tårtor. Fast de sakerna kommer jag ju inte att behöva ta av lönen till. Jag har ett sepciellt konto(läs burk i skåpet) med mina tårtpengar.

Det är så konstigt ändå. När man bara får a-kassa, så klarar man sig på det. Men när man får full lön igen, så kan det hända att hela den är slut innan nästa kommer. Man ställer om sig så fort. Tänk om jag kunde snåla så mycket som man fick göra med a-kassa. Då skulle jag ha massa pengar kvar i slutet på månaden..

Kommentarer
Postat av: Sara

Haha.. Ja, visst är det märkligt det där med pengar... har ju inte direkt saftigt med pengar vi heller eftersom jag är en del föräldraledig, men man klarar sig på något märkligt sätt.. Tur att du har burken i skåpet iallafall.. Mina burkar är bara halvfulla med kakor.. :P

2009-11-25 @ 12:44:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback