Försvarstal till Ullared.

Jag älskar Ullared som visas på kanal 5. Det är underhållning på hög nivå.
Jag älskar även att vara på GeKås. Och jag står för det också. Och jag blir riktigt förbannad på alla som snackar en massa skit om Gekås. Eller, de snackar skit om att handla "på ullared". Ullared är orten era idioter! Måste bara avreagera mig lite.

"Det finns bara skit där"
Eh. Nej det finns massa bra kvalitetssaker och en viss del skitsaker. Det gäller ju att kunna sålla lite. Det finns ju märkesgrejer där också, tex massa grejer från Sagaform, till betydligt bättre priser. Köpte 4 whiskeyglas, jättefina, för 80 kronor. INte billigt för att vara Gekås, men betydligt billigARE än i vanliga affärer. För EXAKT samma vara. Mats hittade nån datamus för 199 kr som kostar 699 på expert. EXAKT samma. Och även om saker inte har känt märke kan de vara bra ändå.

"Man kan köpa samma saker på Rusta och ÖB"
NEJ. Vadå, jag skulle aldrig köpa kläder till mig själv på ÖB! Tvål och sånt, visst. Men annars, nej.

"Man kan inte köpa deras hästtäcken"
Jaha. Ok. Jag vet ju bara att mina hässtäcken och hästsaker är bra. Återigen; kolla på sakerna innan man lägger dem i vagnen. Och mitt Bucas-täcke är bra mycket sämre än liknande från Gekås. 

"Helt sjuuukt att köa för att få komma in, köa i provhytter, och sen i kassan."
Jag har (peppar,peppar) aldrig på alla turer till ullared stått i nån annan kö än den i kassan. Och då max en kvart.

Jag är helt övertygad om att de som säger att alla som åker till Ullared är white trash bara är avundsjuka. För att vi kan ha kul och shoppa billigt utan att skämmas. Och för att de blir så sura när de inser att vi kan köpa exakt samma saker som dem för mindre pengar.




Kommentarer
Postat av: Sara

Bra sagt Stina!

Håller helt med dig, längtar något sjukt efter att få åka. Det är väl det enda negativa med serien att man tänker "Jag vill också ju" hela tiden.. =)

2009-11-11 @ 12:52:33
Postat av: Stina

Vad kul att du läser här. Alltid roligt när man får veta vilka som intresserar sig för lilla mig och allt meningslöst dravel.. :)

Jag skulle också vilja åka dit igen.. Ska nog dit i mars nästa gång, så det är ju lååång tid kvar..

2009-11-13 @ 12:59:54
Postat av: Sara

Klart jag läser! Trodde du slutat blogga, men av någon anledning så gick jag in häromdagen och då såg jag att du faktiskt börjat uppdatera igen. Har tänkt börja blogga jag med, kan vara bra att kunna gå tillbaka och komma ihåg hur man tänkte och kännde sig vid en viss tid, men kommer mig aldrig för att börja..

Jag lever på hoppet att jag kanske ska kunna komma dit innan jul, men det är ju inte alls säkert, beror på vad jag får för ersättning nu och hur länge jag blir sjukskriven. Men isåfall tror jag att jag ska prova på en såndär bussresa, har alltid tagit bilen förut men har íngen vidare lust eller ork att göra det nu..

2009-11-13 @ 14:37:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback