Ok, här kommer avslöjandet.

Som ni kanske listat ut så kommer avslöjandet antingen vara att jag ska gifta mig eller att jag är gravid.
Och då är ni på rätt spår. Det är det senare av dem. Jag är gravid.

Helt otroligt egentligen och jag har nog inte fattat själv än. Trots att jag har gått 18 fulla veckor imorgon och har vetat om detta sen den 29/8. Alltså i mer än tre månader. Det var tänkt att jag skulle avslöja det i samband med v12, men då började jag på ett nytt jobb och ville hålla det för mig själv ytterligare en tid.

Sen tänkte jag att jag ville vänta tills efter ultraljudet (som är imorgon). Och imorgon är det tänkt att det ska bli helt offentligt i och med att jag berättar på jobbet, men jag skriver det här redan idag.

Jag är orolig att något ska vara fel på bebisen, eller att de ska säga "ja, men du är ju inte ens gravid. Du måste ha inbillat dig." Men om nu något är fel, så kommer jag att vilja skriva om det och berätta om det. Därför berättar jag idag på bloggen. Vad svårt det var att få ner detta i ord.

Skriver lite annat istället.

- Det var planerat. Båda ville. Inget "hoppsan". (ALLA vill veta om man planerat det...)
- Jag mår hyffsat nu, men har mått mycket illa och kräkts mycket. Dagligen. Har fortfarande svårt för mat.
- Magen syns om jag slappnar av och inte tänker på hur jag står, men jag kan dra in vid behov.. ;)
- Bebisen kommer i början av maj. Beräknat datum kommer imorgon.
- Mycket av oron för mitt eget hjärta beror på att jag är gravid och att hjärtat förändras då.
- Jag har inte gått upp något i vikt än.

Ja, jag vet inte vad jag ska skriva mer än så.. :)
Så säg inget till min chef, och skriv inget till mig om detta på Facebook, förrän jag själv skriver nåt.. ;)


Kommentarer
Postat av: Pillan

Grattis, vad roligt! Jag är övertygad om att det kommer gå bra. Vet hur det är att oroa sig, jag oroade mig först för att inte bli gravid. Sen för missfall, sen att det skulle vara dödfött eller något allvarligt fel. Nu när han är snart åtta månader så är det helt andra grejor att oroa sig för, men det verkar vara så man är skapt. ;-)



Lycka till på ultraljudet, det kommer säkert bli jätteskoj för er!



(Och ja, jag har börjat titta in här ibland. Hittade hit via Gerda :-) )

Postat av: Stina

Tack så mycket. Jag tror att man oroar sig nu för att träna på att oroa sig för barnet sen. På nåt sätt. ;) Det är förresten väldigt kul att få kommenater av nån man "inte känner".



Jag började titta in på din blogg efter i fredags och sen dess har du hamnat på min blogglista.. :) Jag brukar själv sällan kommentera bloggar, om jag inte känner personen väl. Men jag kanske borde göra det.. :)

2009-11-30 @ 16:26:28
Postat av: Sara

Åååhhh vad roligt Stina!! Grattis till er båda!

Och vad roligt att det bara kommer skilja ett drygt halvår mellan lillkusinerna!

Allt kommer säkerligen gå super på ultraljudet imorgon, men vet precis vad du skriver om, tyckte det var jättemärkligt att BM inte tog ett prov för att se att man var gravid när man kom in för första besöket, utan litade på att man själv hade tittat rätt.

Hoppas att det inte blir något problem med hjärtat då, det kommer det säkert inte att bli...

Grattiskramar

2009-11-30 @ 22:16:13
Postat av: Helene

Jätte Grattis! Gud va roligt! Kram Kram

2009-12-01 @ 11:02:51
Postat av: Stina

Tack så mycket Sara och Helene!

Ja, det blev många barnbarn i samma veva. De kommer nog att ha kul tillsammans. :)

2009-12-01 @ 11:34:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback