Tankar om Sverigedemokraterna

På nyheterna sa de att SD skulle blivit vågmästare i riksdagen om det var val idag. Och att deras ökade popularitet beror på all uppmärksamhet i media nyligen. Och därmed underförstått att det var dumt av aftonbladet att publicera deras debattartikel för ett par veckor sen.

Jag menar att man inte kan skylla på media för att de får fler röster.. Jag skulle tro att de flesta som kommer att rösta på SD gör det för att de är så missnöjda med de andra alternativen. De vill markera att alla andra alternativ är skit, men förstår inte att det kan bli fel att markera på det sättet.
Sen kan man ju undra om allt som händer i invandrartäta förorter tex rosengård påverkar. Det blir ju värre och värre och de som vill stoppa det får såklart röster. Samma sak med den ekonomiska krisen, SD menar ju att Sverige inte kan ta in mer invndrare, för vi har ju inte ens jobb till alla svenskar. Hur lockande låter inte det i de arbetslösas öron? Det är ju DE sakerna som gör att de får fler röster, inte att man väljer att publicera deras artikel. Jag tycker det var rätt av aftonbladet att publicera den, för jag tycker att alla ska få göra sina röster hörda. Man behöver ju inte hålla med.

Och om de andra partierna blir sura för att SD får medieuppmärksamhet, gör nåt själva då! Visa vad ni har att kontra med. Visa vad ni står för och varför man ska rösta på er..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback