Skön söndag

Började med att jag vaknade vid 8 som vanligt. Samuel gick upp och släppte ut katterna.
Sen låg vi kvar i sängen och pratade en stund. Jag fick frukost på sängen. Varm Oboy och ostmackor.
Jag låg kvar i sängen medan Samuel städade lite och tände i pannan.

Sen rensade vi ur skafferiet och fick återigen en bra ordning där inne.

Sen åkte Samuel och då passade jag på att baka muffins. Något gick snett med äppelmuffinsen, de blev inte gräddade av nån anledning. Så jag gjorde chokladmuffins också, som blev jättebra. Det tog säkert 2 timmar totalt, vilket är helt sjukt.

Samuel kom hem och gjorde mat. Det blev fläskschnitzel i gräddsås med franska örter och kokt potatis och kokta grönsaker. Perfekt.

Efter maten åkte Samuel igen och då passade jag på att gå en lång skön promenad med Milo. Kom nyss hem och tog en chokladmuffins och mjölk. Nu tror jag att jag ska plocka lite i trädgården och sen stallet. Ikväll blir det (som vanligt på söndagarna) ett varmt skönt bad med tända ljus. Kanske lite tv efteråt medan håret torkar. Vill inte se ut som ett troll imorgon, första dagen på nya jobbet..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback