Dagen D: 29 April 2010

Vart är du lilla bebis?

Milo har varit dålig i magen och väldigt stressad och nedstämd på samma gång. Så fort han ätit har han blivit stressad och velat ut. Därför har jag ägnat dagen åt att försöka få honom må bättre. Lagat specialkost, googlat, kollat upp vad han fick för medicin sist osv. Och framförallt oroat mig, inte hunnit äta själv med alla konsekvenser det innebär.

Jag sa till mamma att jag inte tror att bebisen kan komma förrän Milo var bättre/bra igen. Hon sa att det ligger mycket i det och att hon inte skulle bli förvånad om det här förskjuter förlossningen. Hon hade många exempel på kvinnor som med tankekraft (medvetet eller omedvetet) skjutit upp förlossningen. Att värkar kan stanna av om mamman inte trivs med barnmorskan, för att sedan få fart när det är skitbyte. Slump eller inte, vad vet vi. Kroppen är smart och mycket märkligare än man tror.

Han fick några matskedar mat (överkokt ris med kokt kyckling) vid 13-tiden. Efter den måltiden har han varit lugn. Mats ska komma hit med en pasta från apoteket som ska återställa magbalansen. Han ska även ta med Milo på längre promenad än jag orkar med, så att magen rör sig lite. Tur att man har lillebror. Sen ska han få en liten portion till ikväll.

Jag ska försöka vila lite. Blev inte mycket sömn i natt.


Kommentarer
Postat av: Pillan

Eller så är der Milo som känner på sig att något är på gång! Djur har ju en förmåga att läsa av och känner dessutom lätt av hormonförändringar genom luktorganen. De kan ju reagera olika på saker och ting så vem vet. Han kanske skvallrar på sitt sätt ;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback