Tisdag, 15 veckor.

Idag är det 15 veckor sen lille Jonathan föddes.
Alltså lite drygt 15 veckor som jag inte fått sova efter ordning på. Men jag har ändå haft tur att Jonathan redan efter nån vecka började fatta att man sover på natten. Oftast har han somnat om på en gång efter att ha ätit på natten. I början var han lite knorrig och man fick vagga lite för att han skulle sova.
Vissa dagar känner jag mig helt slutkörd när jag vaknar och andra, som idag, känner jag mig jättepigg vid halv sju.
Det jag skulle komma fram till är: Jag fattar inte hur jag kunde klaga på trötthet förr? Då fick jag ju sova ostört i hela nätter, jämt! Och jag fattar inte hur andra människor, tex Samuel ;), kan klaga på det. Han sover ju i stort sett ostört hela nätterna. Visst att man kan vara trött på veckan när man går upp tidigt, men på helger? Jag vet att jag också var så innan, men nu kan jag inte fatta det...
Jag läste nånstans att man får djupare sömn när man sover få timmar, för att kroppen mer effektivt ska vila på de timmarna. Det är samma om man jobbar natt och ska sova igen det på dagen. Då sover man också en annan sömn för att ta ikapp. När jag sover nu, så hör inte jag Samuels klocka. Och då snoozar han ändå så att klockan ringer 3-4 ggr i långa stunder. Jag vaknar inte när han går upp eller ger mig hejdåpuss. MEN, så fort Jonathan gör minsta lilla knorr eller gnyr till så vaknar jag på en gång. Helt sjukt..
Idag ska jag till Karlskoga på efterkontroll hos BM. Tydligen får det inte heta efterkontroll när det gått mer än 12 veckor, men jag kom inte iväg tidigare.. Får vi se om vi kan få till några mini-piller eller nåt. Vill inte ha någon mer just nu.. ;) Hade ju räknat med att slippa mensen under grav 9 mån + typ 6 mån vid amningen. Men det är klart att jag ska vara en av de andra få..
Sen när jag väl är inne i storstaden så ska jag göra lite ärenden och luncha med syster Karin, Vilmer och Tuva. Vi har skojat om att mina systrar och jag kan ha eget babycafé med våra små.. Härligt med många kusiner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback