Underbart är kort?

Efter 6 veckor av att kunna leva normalt (5 om man räknar bort veckan jag var förkyld och kräktes hela tiden när jag hostade) så har illamåendet hittat tillbaka.

Började i helgen med att jag kände ett bekant illamående komma smygande på mornarna och på nätterna. Detta i kombination med halsbrännan var rätt tråkigt.

Och igår blev jag riktigt akut illamående efter kvällsmaten. Det började med lite lätt halsbränna, som blev värre när jag reste mig upp och sen vände sig magen helt och hållet ut och in. Vi skämtade och sa att "nej, men bebisen gillar väl inte lasagne helt enkelt.." För det var som om den skulle lagt sig med benen upp och bara tryckt mot magsäcken så hårt den kunde. Och sen somnade den väldigt omgående efter kräkandet.. Nöjd? Tror inte det var bebisen, men det är en rolig tanke.

Pratade med mamma nu och nämnde detta. Hon sa att det är en slags magkatarr man kan få som gravid. Och att jag skulle äta losec mot det. Det roliga är att jag bad Samuel köpa losec mups mot min halsbränna igår. Men jag har inte hunnit prova dem än. Och nu på lunchen när jag fick en liknande känsla som efter maten igår så kändes det trist att tabletterna ligger på köksbordet istället för i min väska.. Jag verkar dock ha klarat att hålla lunchen nere..

Jag hoppas verkligen att losecen hjälper. Men vad ska man göra annars? Gilla läget, gilla la la la läget..
Det finns värre saker att drabbas av. Jag har ju klarat att må illa i 15 veckor väldigt nyligen. (mellan v6-v21) Så då kan jag klara 12 veckor nu om det skulle vara så. Jag fick ju en liten paus i alla fall det är inte alla som ens får det ju.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback