Årets första inlägg.

Jag börjar inlägget med en liten dagens outfit. Aldrig haft det på denna blogg innan, men varför inte..
Mamma-tröja från Gekås och mysisar från, hör och häpna, Gekås.
Under detta en t-shirt från h&m, som verkar ha krympt både på längden och bredden.. Under t-shirten, MAGEN.


           

Jag tycker nog att det börjar synas ganska mycket nu. Riktigt så stor var jag väl inte innan...? Har hänt mycket under ledigheten. Och jag trooor att jag får ta och berätta på jobbet på torsdag.. Så de inte tror att jag legat på soffan och tryckt i mig julgodis två veckor non-stop.

Annars har det nya året börjat rätt kasst. Började få ont i halsen på nyårasafton och sen blev jag rejält förkyld. Alltså hosta, feber, snor, näsblod, kräks och värk i en salig blandning. Idag är första dagen jag känner en förbättring. Och jag sov nästan hela natten. Tar fortfarande medicin mot bihålorna, för säkerhets skull.

Jag börjar jobba på torsdag igen. Det slog mig att jag inte ska jobba så länge till. Jag är ju beräknad till den 29:e april, och tänkte då att jag ska jobba mars ut om inget inträffar. Alltså ska jag jobba tre månader till. Och innan jul jobbade jag i två månader, och det gick ju hur fort som helst. Herrejösses. Jag är snart hemma igen, och ännu "värre"; jag är snart mammaledig och därmed MAMMA.

Lite graviditets-update (24 fulla veckor på torsdag):
*Samuel kände sparkar igår och blev helt... överlycklig. Och jag blev också så glad att han äntligen kunde känna. Han tyckte det var så häftigt. Och det är klart att det är.

*Jag upptäckte en bristning på ena bröstet för nån vecka sen och började lipa. Inte fått nån på magen, men det bådar ju inte gott. 

*Har en tid hos barnmorskan den 14 Jan, nästa torsdag. 

*Vi har köpt vagn! En begagnad, jättefin Emmaljunga. Den ser hela oanvänd ut, även sittdelen. Sen har vi även köpt spjälsäng som står monterad och klar bredvid våran säng. Vi var ju tvungna att se om den fick plats, sen kändes det så onödigt att plocka ner den... :)

Oj vad mycket bebis det blev. Har massa att skriva om, men det kanske blir egna inlägg istället.
 

 


Kommentarer
Postat av: Sara

Visst börjar det synas!!

Vore kul att se det "live" också =)

2010-01-05 @ 13:28:24
Postat av: Pillan

Vad kul att det börjar synas! Och när pappan får känna sparkarna är oxå lite speciellt, det blir mer verkligen för dem då att det faktiskt är ett liv därinne!



Ett tips mot bristningar är att smörja varje dag, gärna morgon och kväll, med en riktigt fet kräm. Jag hade inte en bristning på magen, trots att jag blev stor som ett hus, och jättenöjd. Men sen, när bebisen kommit ut och magen blev lite (notera lite ;-) ) mindre och huden skulle dra ihop sig DÅ syntes bristningarna. Fick tipset, tyvärr i efterhand, att smörja magen med en jättefet kräm redan från början. Det var ju försent för mig :-/



Fast de har bleknat lite nu, syns inte mycket i alla fall.



Kram!

Postat av: Stina

Samuel smörjer redan magen på kvällen innan vi ska sova. Med nån kräm som apoteket rekommenderade. Vi får väl se, jag tror inte man kan påverka det helt. Men det är en mysig stund i vilket fall som helst.. ;)

2010-01-08 @ 10:55:00
Postat av: Gerda

Fin mage =) Vilken känsla att känna sparkarna!

2010-01-08 @ 14:44:56
Postat av: Stina

Haha. Tack.

Och inte bara att man känner, vi kan även SE sparkarna. Hela magen rör sig och det känns ganska märkligt..

2010-01-08 @ 15:29:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback