Besök hos barnmorskan

Var på MVC idag på kontroll.

Allt såg bra ut. Fick ju inte svaren på blodprovet idag, men hon skulle ringa om järnvärdet var dåligt.
Jag låg under "normalkurvan" på sf-måttet (typ hur stor livmodern är), men det kan man ju göra. Kommer inte ihåg vad jag fick för mått. Vilket vittnar om att jag inte bryr mig så mycket om den siffran. Huvudsaken är ju att min egen kurva går åt rätt håll. Man ska inte jämföra sig med andra.

Sen hade jag ju inte gått upp något i vikt heller, men det kommenterade hon inte. Så då är det som jag trodde; lugnt.

Annars var det väl inte så mycket att orda om. Vi pratade lite om föräldragrupp, amningsinfo och profylaxkurs. Sen fick jag mitt moderskapsintyg.

Jag undrar om hon tycker att jag är en bekväm patient eller en tråkig. I och med att hon vet att jag inte har så mycket frågor. Inte några frågor alls egentligen. Jag vänder mig ju till mamma i första hand. Alltid. Och kommer fortsätta göra. Det Christina kan hjälpa mig med är att kolla upp värden och mäta och skriva i min journal. Om jag undrar om min graviditet eller vill diskutera förlossning så vänder jag mig till mamma. Alternativt Anna och Karin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback