Det eviga löftet..

Ikväll ska jag lägga mig tidigt.

Det är en sån sak man tänker varje morgon. Sen kommer man hem efter jobbet. Och gör det man ska göra. Laga mat och fixa häst och allt vad det är. Sen kanske klockan är 20-20.30 när man är klar.
Och det är då något händer. Klockan får spel och helt plötsligt är den 22. Och då ska man borsta tänder och greja och komma till ro. Så slutar det med att man inte sover förrän 23. Och sen vaknar man ett par gånger av outgrundlig anledning, och sen ringer klockan.

Resultatet blir sömnbrist. Och att jag mår dåligt när jag vaknar. Då kommer jag inte upp på ett bra tag. Ligger och är yr och har ont i magen. Eventuellt ont i huvudet också. Det här leder i sin tur till att man kommer alldeles för sent till jobbet. Och därmed senare hem på kvällen. Och lägger sig senare.

Det blir en ond cirkel.

Idag är målet att ligga i sängen senast 21.00.
Och imorgon ska jag befinna mig på jobbet 07.30

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback