Gravida kvinnors irriterande beteende..

Jag har märkt av en massa fenomen bland gravida som jag stör mig på. Dels bland folk jag känner till och dels bland sånt man läser på okändas bloggar eller forum. Visst alla är olika och man får vara som man vill, men ändå.

Till att börja med; folk som inte kan böja ordet bebis. Tex;  ”Det är så mysigt när bebis sparkar” Det heter bebisEN. Om man nu inte tänkt ge barnet namnet Bebis, men det är ju föga troligt.

Sen tjejer som klagar på allt. Jag tycker att man ska få klaga, men inte på allt hela tiden. Man kan väl stå ut med ganska mycket när man vet varför man mår dåligt och vad man kommer att få för mödan? Det kommer ju att gå över efter en relativt kort tid. Jag tycker själv inte att jag klagar speciellt mycket, men det kanske andra tycker. Vad vet jag.  Det har väl varit ett par gånger när jag mådde som mest illa och kräktes blod osv som jag blev ledsen och grät. Då klagade jag säkert.

Tjejer som blir helt handlingsförlamade; inte för att de mår dåligt eller har ont utan endast på grund av att de är gravida. Som ser det som en viloperiod som de har rätt till. Jag var helt osjälvständig i flera månader, och det är inte det minsta kul. Man lider av att inte kunna/orka göra någonting själv. Så ser man folk som öppet säger till andra att de utnyttjar deras sambo som betjänt, fast de mycket väl kan själva. De är ju trots allt gravida, då får man göra hur man vill.

Och i och med att gravida får göra som de vill, så är det klart att man får bete sig hur som helst mot nära och kära. Visst; jag vet hur hormonerna kan härja, men det finns en gräns. Och man kan försöka lugna sig alternativt be om ursäkt i efterhand.

En annan sak är de som trycker i sig massa fika och onyttiga saker. ”Det är så skönt att för en gångs skull slippa tänka på vikten…” Det ska man väl inte alls göra. Det är ju inte alls säkert att alla kilon bara ramlar av en när man ammar, om man ammar. Dessutom så riskerar man ju graviditetsdiabetes, och det vore ju säkert jättekul att få. Och att äta massa onyttiga transfetter och annat skit borde man kanske skippa för bebisens skull.

Sen har jag ett och annat om graviditetscravings att skriva om. Det var det förra inlägget handlade om, men det kanske blir ett nytt imorgon. Blir inte bra att försöka skriva samma sak igen samma dag..



Tillägg: De tjejer som kräks en gång i veckan och tjuter över att det är sååå jooobbigt att vara gravid. När man vet hur det är att kräkas x antal gånger per dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback