Kan inte låta bli att bli besviken..

Jag hade en tid till barnmorskan imorse kl 09.00. Och jag hade verkligen sett fram emot att komma dit. Så ringde hennes kollega imorse och berättade att min barnmorska var sjuk, och att jag skulle få en ny tid nästa vecka.
Tisdag 10.45.

Dels blev jag arg för att jag har så himla svårt att vara borta från jobbet. Och nu förlorade jag massa tid idag i onödan. Och dessutom måste jag ta ledigt ytterligare en gång nu. Jag vet att de såklart inte kan neka mig att gå på undersökningar, men jag vet ju att det kommer bli tätare besök sen och att jag kommer att få vara borta mycket. Det är ju inte så att jag kan svänga förbi degerfors lite snabbt och smidigt på lunchen direkt..

Sen blev jag besviken för jag ville mäta magen och såklart få reda på om alla blodvärden och allt är bra. Jag har ju inte varit där på 3 månader.. (12 oktober) Klart man vill kolla upp om det är nåt som är dåligt. Eller om man har socker i urinen eller högt blodtryck. Tänker på havandeskapsförgiftning och allt.

Sen ska man ju få ett moderskapsintyg som ska skickas till förs.kassan. Och jag ville få iväg det.

En vecka mer eller mindre kan man ju tycka. Men jag är ivrig och har lätt att bli upprörd nu. Så jag blev besviken och grät lite imorse när hon hade ringt.

Kommentarer
Postat av: Sara

Förstår dig precis... speciellt eftersom du har en bit att åka från jobbet till MVC.

När man är gravid så är ju varje dag viktig, speciellt den där första riktiga undersökningen... Synd att du var tvungen att vänta så länge på en ny tid.

2010-01-14 @ 14:21:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback