Mitt paket är på väg.

Har beställt detta från ellos. Och idag hade jag fått ett mail att det var skickat.. :)


Visst är det gulligt? Könsneutralt och somrigt på samma gång..
Tänk att min bebis ska ha de där kläderna sen. Märkligt.

Min lilla Jonathan eller min lilla Lovisa.
Det är de namnen som i flera år varit aktuella.
Jonathan har jag velat ha sen jag var kanske 8 år, och Lovisa har Samuel velat ha sen vi blev ihop och han fick reda på att jag heter det i andra namn. Så Lovisa är helt spikat om det är en flicka. Däremot kan det hända att det blir en William om det är en pojke. Hannes, Elias och Karl (som Samuel) är aktuella som andranamn. Andranamn till flicka skulle jag velat haft Engla (efter mormor), men det heter Tuva nu. Så jag vet inte.  Annars får man ju inse att det blir barn överallt och nån gång måste det bli att de får samma namn.. Det är ganska fånigt och hålla på att "paxa" namn och att sura över att fler heter samma.

Om vi skulle få en Lovisa nu och sen få en flicka till nån gång, så skulle hon nig heta Klara. Sen tycker jag om Ebba, Alva, Hanna (släktnamn). Överlag finns det fler fina flicknamn än pojknamn.


Förresten. Igår låg jag i sängen 21.20. Sen smorde jag in magen och somnade kanske 20 min senare. 
Men jag vaknade 02.30 och hade migrän. Upp och ta alvedon, väcka Samuel och få kall handduk till pannan och värm vetekudde till nacken. Det är ett jäkla skit att inte få ta värre saker än alvedon när man har så ont. Men men. Jag somnade väl om så småningom. 
Så idag var jag på jobbet vid rekordsena 08.50. 
Nytt försök i natt.  

Kommentarer
Postat av: Gerda

Jättegulliga kläder. Och fina namn ni valt. Ska bli så spännande =)

2010-01-12 @ 10:11:29
Postat av: Sara

Jättefina kläder!!

Och fina namn ni hittat också!!

2010-01-12 @ 18:47:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback