Ny vecka, nya tag.

Då var ännu en helg avverkad.
Det är nog tidernas största gåta; varför tiden går fortare när man är ledig.

Fredagen: Mest att komma hem och ha fredagsmys. Mysig mat och Let's dance. Samuel somnade på soffan.. Jag med iofs, men bara en stund så det gills ju inte. Mamma ringde innan det och sa att de hade sålt huset. De ska ju köpa ett nytt hus vid sjön i sandviken typ. Nybyggd enplansvilla. Ett parhus. Det är ju lite mer det de behöver nu. Ett hus med stor plats att ta hem alla barn och barnbarn, men inte så många onödiga sovrum. Nya huset har ett sovrum till dem, ett till mats och ett arbetsrum. Sen stort kök och stort vardgasrum och stor uteplats. Lite sorgligt att man aldrig mer ska gå in i huset man är uppväxt i, men samtidigt är jag glad att mamma och pappa ska "få" ett så fint hus. Och nån annan behöver stinav 22 bättre. En ensamstående mamma med två barn som går på bråtenskolan passar bättre där. 

Hann med att städa rejält inne på lördagen. Fräscha upp lite med dukar och nya ljuslyktor lite här och där. Efter det tog jag mig en liten tur på sparken. Sen fika med semmeltårta hos svärmor. Sen skulle vi kolla på fantastic four. Vi började titta på den i vardagsrummet, men efter nyheterna skulle vi se i sängen. Jag somnade ifrån...

På söndagen röjde jag lite i stallet. Samuel städade undan massor i källaren så inte de som kommer med värmepumpen snubblar och slår ihjäl sig. Sen tog jag med milo på en sparktur. Det var väldigt bra glid. Blev dock svinsur på en bil som kom alldeles för fort på våran lilla väg. Hade Milo okopplad och utan reflexer (fy mig) och han gick kanske 5 meter bakom mig och nosade efter ekorrarna. Som tur är blev han som en staty på kommandot STANNA så han stod utom fara. Men jag stegade rätt ut i vägen för att de skulle tänka till lite. Varför komma som en idiot runt en kurva bland massa hus?

Samuel monterade ihop våra nya badrumsmöbler för att se att de var hela och kompletta. Sen lagade han mat till mig medan jag tog in hästar. Efter det blev det ett skönt, väldigt varmt bad. Sen betalade vi räkningar och sen sängen och somna på två röda.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback