Profylaxkurs bokad!

Nu har jag bokat in mig och Samuel på en profylaxkurs hör i Karlstad. 1790 kronor kostar det, men jag har friskvård på mitt jobb, så jag kommer få tillbaka en del sen. Kommer inte ihåg hur mycket. Men jag har för mig att jag får betala 400 kr själv. Bra jobb och bra att det räknas som friskvård.. :)

Vi får väl se, det kanske bara är en massa flum som inte hjälper ett skit. Men det skadar ju inte att prova. Jag gillar ju yoga, så varför inte. 7:e och 14:e februari ska vi dit. Tre timmar vid varje tillfälle.

Annars hade jag en dålig morgon. Började hosta, vilket ledde till att jag behövde kräkas. Jag tog toaletten vid sovrummet fast jag visste att pappret var slut där. Jag tog den närmaste och tänkte att det fick gå utan papper. Men vad händer. Jo, det börjar forsa blod ur näsan. Kul. Och när jag hostade så stänkte det blod överallt. Inget papper, själv hemma. När jag var klar med kräkset så fick jag försöka blöda i handen och springa till andra toaletten. Sen gav det med sig. Men det var ju blodbad hemma. Blod i hela ansiktet och händerna, sprayat på väggar och golv på toa 1 och blod kletat på toa 2. Precis så man vill vakna varje morgon. Fy vad jag hatar näsblod.


Kommentarer
Postat av: Sara

Uscha.. ja, det lät som ett riktigt blodbad det där, rena skräckfilmsscenariot. =P

Har undrat hur de där profylaxkurserna är, men var inte på någon när vi väntade Mille. Du får berätta hur det var sen.. =)

2010-01-22 @ 19:13:03
Postat av: Pillan

Jag tror profylaxen är kanon. Jag gick inte, och trodde jag var jätteduktig som tog långa djupa andetag under värkarna, sköterskorna sa att det var så bra. I efterhand har jag fått reda på att det var helt fel, att andas på detta sätt motarbetar kroppen! (Kanske var därför det inte hände något trots 14 timmars värkar?)

Så jag tror absolut att det är väl värd investering, och framförallt när du får tillbaka på friskvårdet! :-)



Lät som en jobbig morgon förresten, hoppas det inte är så alltför ofta.



Kram P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback