Som en gammal tant.

Nu börjar magen påminna mig om att ta det lugnt. Den är ju inte så jättestor, men jag börjar ju ändå bli så långt gången att jag får ganska mycket sammandragningar.. Och då måste man ju stanna upp en stund.

Efter att ha städat och klängt med gardiner igår så var jag helt slut i kroppen. Man känner sig lite som en gammal tant. Jag fick så ont i svanken och det strålade ner i skinkorna. Så jag kunde ju knappt gå.

Tänkte på det där med att ta det lugnt under graviditeten. Men jag tycker ju att jag gör det. Det är samtidigt ganska svårt för mig att inse att jag inte får göra som jag vill. Det är ju rätt slitigt att ha häst tex. Men jag har iaf börjat leja bort det värsta tyngsta jobbet. Som att släpa på torvbalar och sånt.

Sen kan det ju vara så att jag inte ser mig som så jättegravid. Ta det lugnt är till för dem som är jättegravida på riktigt. Jag är ju bara lite gravid. ;)

Har tänkt börja simma i alla fall en gång i veckan. Det tycker jag om och det är ju skonsamt för kroppen också. Så man får lite motion. Dessutom är det ju så skönt att bada. Och basta efteråt. Och om mamma följer med kan man ju ta med fika. Vattengympa vore säkert kul, men jag vågar inte gå dit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback