Näst, näst sista veckan

Två hela veckor kvar. Och en halv.
Det närmar sig!

Helgen var jättefin och även tråkig.
På lördagen så hade vi en lugn morgon. Jag stod i nästan en timme med Blüthner i hage och ryktade bort päls och kliade och gosade. Milo sprang runt på skaren i hagen och åt harskit. Soligt och skönt.
Sen gick Milo och jag en liten promenad. Jag vågar inte gå så långt, för då får jag ont i fogarna. Och sakta går jag också. Men myrsteg. Men vad gör man inte.

Sen satt vi på verandan och år korv med bröd och fick ännu mer sol. Snart kanske jag slutar att se genomskinlig ut. Milo njuter verkligen av att ligga i solen. Och katterna verkade också så nöjda. Och hästarna också. Och vi också. Alla gillar helt enkelt solen.

Sen på kvällen var vi på Kinamuren i Örebro. Det var jättegott och trevligt, men slutade i blodbad. Samuels näsa har börjar ktångla igen. Så den började blöda lite på dagen och sen var det blodbad på restaurangen på kvällen. fick hämta is i baren till slut och då gav det efter. Trodde vi skulle få åka till USÖ. Värsta jag sett. Han ska boka tid för bränning igen. Han gjorde det för 2-3 år sen.

Och igår var jag på 7-årskalas hos Oliver. Det var så trevligt så. Lite tomt utan mamma, pappa, Kerstin och Johan bara. Mamma óch pappa är i Lofsdalen den här veckan.

Idag ska vi på ultraljud 14.30. Får vi se om den lilla bebisen växer som den ska. Hoppas vi inte ser något kön bara. Och hoppas det är nån vettig som gör det. Jag blir alltid så nervös när de säger att det är en läkare som ska göra undersökningen. Känns mycket lättare att gå till en barnmorska. Hon vi hade sist var ju guld. Visade och skrattade med oss. Känns som att läkare är en stel person som tittar det han/hon ska och sen ska vi gå.

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Hmm intressant. Trevlig helg förresten! Varför känns det nervöst? Är bra att höra hur folk uppfattar läkare, jobbar mycket med det i skolan... Det är viktigt att få patienten att inte känna så, för då är det mycket som kanske inte blir sagt pga det. Tänk att det är en människa av samma skrot och korn som en barnmorska, med samma värderingar fast med en annan utbildning.

2010-03-16 @ 07:28:05
Postat av: Kerstin

Berätta hur det gick sen också!! Var allt bra? Såg ni något?

2010-03-16 @ 07:29:04
Postat av: Stina

I min hjärna så är en läkare en som har väldigt mycket att göra och är stressad. Därför har de ingen tid att lägga en minut mer än nödvändigt på patienten. De tar reda på det de ska, men inte mer. Och man kan lita på det de säger.. barnmorskorna är mer lugna och tar sig tid att skämta.. Jag ska skriva sen hur det gick. Finns ett inlägg på familjebloggen..

2010-03-16 @ 10:09:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback