Påsk-pepp!



Nu är det inte lång tid kvar tills den härliga påsken!
Om tre veckor har jag en arbetsdag kvar. Eller för all del, om man räknar med i dag så har jag 17 arbetsdagar kvar på detta året.

Nu håller vi tummarna att snön hinner smälta bort så pass mycket att vi kan vara i stugan på påsken. Jag kan inte tänka mig en påsk utan den klassiska äggjakten i stugan. Förra året när vi hade hittat våra ägg så satt vi på gräsmattan på dynor. Anna låg och vilade för hon var nygravid. Sen gick hon och Karin iväg på en promenad med barnen och i efterhand fick jag reda på att det var då Karin berättade för Anna att hon också var gravid. I år är det jag som är gravid, cirkeln är sluten.

Påsken är på många sätt en bättre högtid än julen. Nu sitter jag och klurar på när jag ska sätta upp mitt påskpynt. Man vill ju ha det en lagom stund innan påsken infaller. Jag är även väldigt pepp inför att plantera i krukor och rensa rabatter. Men det får nog vänta liiiite till.

Planering av påsk kan verkligen få mig på bra humör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback