Rolig händelse igår.

Igår låg vi och tittade på bebisen (magen). Nej, vi har tydligen inte bättre saker för oss.
Den levde runt och drog knäet tvärs över magen och buffade och höll på.

Samuel gjorde då ett pruttljud med munnen på magen. Och bebisen hoppade till så jag trodde den skulle hopppa genom magen. Oj, vad rädd den blev. Haha. Stackarn.. Sen låg den helt stilla en stund och Samuel undrade om jag kände den, eller om den tuppat av. Han fick nog lite dåligt samvete. Men kul var det. Sen gjorde han det igen när vi skulle sova, men då blev inte reaktionen lika kraftig.

Hörseln verkar funka i alla fall. ;)

Vaknade i natt av en förvärk som gjorde skitont. Jag har vaknat av förvärkar innan, men inte som den här. Den fick mig att lägga mig på rygg i sömnen, men jag kan inte ligga på rygg för länge för då låser sig bäckenet och det blir som kramp ner i benen. Så jag låg där som en skalbagge på rygg och visste inte vad jag skulle ta mig till. benen var dessutom utanför sängen. Jag väntade tills magen var avslappnad igen, sen lyckades jag ta mig upp. Gick på toa och sen hämtade jag lite yoghurt. När jag halvlåg och åt den fick jag en till förvärk, men inte riktigt lika ond.

Det kom inga fler sen, men jag hann tänka lite under tiden. Tänk om det håller på att sättas igång. NU?! Det är ju bara 5 veckor kvar, men man tänker inte så mycket på att det kan ske redan nu. Men det kan det ju såklart. Jag kanske borde börja packa en BB-väska. Hellre några veckor för tidigt än att stå och rafsa ihop saker när det är dags.

Jag har också tänkt på det där med "höggravid". När blir man det? Jag har alltid tänkt mig vid v 36. Det är nästa vecka. Scary.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Ja nu börjar det dra ihop sig, både för dig och mig. =) Vore ju coolt om vi hamnade på BB samtidigt...Fast du hoppas jag att du får för tidigt så jag slipper gå över ;)



Här är det mycket förvärkar och massa joks som stör mig...Och inte har vi förberett ngt än heller...Måste nog börja fixa lite, plocka ner kläder från vinden, måla sängen och sånt. =) Men det hinns med...haha...

2010-03-23 @ 21:17:25
Postat av: Stina

Ja det vore ju lite coolt. :) Men då får du gå över för jag har bestämt mig för 1:a maj, så man alltid är ledig på födelsedagen.. ;)



Haha, ja det är klart det hinns med.. Jag ska ju vara ledig några veckor innan, och DÅ ska allt hinnas med.. :)

2010-03-24 @ 06:58:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback