Speciella tillfällen.

Det finns såna ögonblick man aldrig glömmer. Man kommer kanske inte ihåg datum, men själva händelsen sitter kvar. Man minns exakta sinnesstämningen och vissa citat.

Dec 99(?):
Hemma på stinavägen. Vi tre småsyskon blir inropade i köket. Karin sitter på köksbordet. Mamma står vid köksbänken. Mamma säger: Karin har något att berätta för er. Kerstin säger: "vadå, är du med barn?" Karin ler och säger ja. Kramar och lycka.

Filip föddes 6 juni 2000.

1 Aug 02:
Vi är i stugan och firar mammas 50-årsdag. Karin äter inte lax, men hon älskar ju det. Hon äter inte heller dessertost. Vi frågar henne och får reda på att det finns en liten på gång. Kramar och lycka. 

Oliver föddes 14 mars 2003.

Nov 05(?):
Vi är i stugan. Anna och Patrik är där. Anna sitter i fotöljen närmast lilla kylskåpet. Jag sitter i fotöljen närmast kaminen. Mamma säger: Anna och patrik har något de vill berätta för er nu. Och så samma sak igen, vi frågar "Är du med barn?" Och hon svarar ja. Kramar och lycka.

Siri föddes 1 juni 2006.  

Sept 06(?):
Jag och Karin är på mitt rum på stinavägen. Jag skulle visa något. Karin står och flinar och ser lurig ut. Jag frågar "vad är det med dig?". Hon säger nej inget och skrattar. "Jo, men kom igen, varför skrattar du då?" Sen minns jag inte om hon berättade eller om jag drog det ur henne. Kramar och lycka.

Vilmer föddes 19 april 2007.

Mars/April 09:
Jag hade mina misstankar om att Anna var gravid igen. Jag satt på jobbet och pratade med Anna i telefon. Vi pratade om pengar och jobb. Och hon sa "Ja, och vet du Stina. Nu har jag ställt till det ännu mer.." Sen sa hon och jag samtidigt "för du är med barn/för jag ska ha barn". Lycka och senare kramar.

Moa föddes 25 november 2009.

April 09:
Vi var hemma hos moster och Per, för han hade fyllt år. Vi åt smörgåstårta och fikade. Sen stod jag och Karin och tittade på bilder på mamma+hennes syskon när de var små. Och på mosters barn. Jag kommenterade att det var kul att både mormor och moster har 4 barn, två av varje kön. Karin sa: "Och snart har vi med fyra". Jag blev väldigt förvirrad först. Kramar och lycka.

Tuva föddes 8 december 2009.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback