Vad är anledningen?

Mitt "motto" i livet är ju som bekant Everything happens for a reason.

Jag vet att allting har en anledning. Men man vet den inte förrän det är "för sent".

Om jag och en kompis får vänta några minuter extra på hennes beställning på McD, så blir vi irriterade och frågar oss varför. När vi senare sitter i bilen och kommer till en olycksplats, där någon krockat med en ko bara minuter innan så förstår jag varför.

Tillfälligheter och sammanträffanden, visst.
Men jag tror ändå att det är någonting som bestämmer om allting.
När saker och ting ska ske och vem som ska drabbas.

Jag är väldigt nyfiken på vad anledningen är till att bebisen inte kommer ut. Men det kommer jag inte veta än. Jag gissar att jag går över tiden för att jag skulle börja vänta och vänta istället för att vara nervös. Och att jag skulle börja se varje förvärk som positiv. Jag var inte redo den 29:e. Jag tycker ju själv att jag är mer än redo nu, men det kanske jag inte alls är?

Usch vad jag är virrig och konstig.

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Du tänker för mycket. Det är ju väldigt vanligt att folk går över tiden, som faktiskt inte är ute än. Men tiden går nog inte fortare om du analyserar det. Det här kommer låta dumt, men försök att tänka på något annat :) Mamma gick väl längre med typ allihop?

Har du inte tänkt på att det ofta är när man slutar tänka forcerat på något som det sker? Tänk på alla som har svårt att bli gravida, när de slutar hänga upp sig på det så blir de det. Plötsligt händer det! Det är mitt motto.

2010-05-08 @ 20:42:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback