Halloween

Halloween verkar dela det avlånga landet i två läger; för och emot. Jag hör till för-lägret. Jag tycker att oktober och november är ganska trista månader. Lera överallt och mörkt och trist. Det bästa man kan göra då är att ha en lite halloweenfest, vara lite barnsliga och klä ut sig, ställa en fin pumpa som lyser utanför dörren.

Alla anledningar till fest ska man ta. Alltså, jag och Kerstin brukade ta torsdagar till att fira att det är fredag dagen efter när vi bodde hemma. Så vi ligger väl kvar på den nivån. Jag tycker om Alla hjärtans dag också. Även om både halloween och framför allt alla hjärtans dag är kommersiellt jippo från stora landet i väst. Jag tycker inte att man måste köpa något på någon av dagarna. Man kan fira ändå. 

Sen tycker jag inte att man ska glömma bort allhelgona, men i år ät ju ett utmärkt år då det blir två olika högtider. Jag ska åka till mormor och morfar grav på allahelgona, som vanligt. Östra kyrkogården måste vara den finaste kyrkogården i Karlskoga. Jag vill hedra och minnas, och även om man gör det året om så blir det en mäktigt känsla när alla gör det på samma dag med massor av ljus. 

Jag skulle bli jätteglad om det kom hit utklädda barn och knackade på, men risken är väl minimal. Vi hade i alla fall halloweenfest med mamma, pappa och syskon+familjer. Jättekul, som vanligt. Vi var hos oss i år. Jag var pirat och la inte en krona på min utklädnad. Jonathan var pumpa och hans utklädnad var också gratis.
Pirat och pumpa


Hippie-mamma

Hippie-pappa och ena prinsessan.


Andra prinsessan. 

"När älgen blir blå är ölen kall" Norrlänningen...

Halva familjen skräck..

Jonathan provar moster Karins peruk.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback