Nydränerad hund

Veterinären sög ut ca en deciliter spott ur påsen. Och de kunde konstatera att det var en spottcysta. En av hundratals små gångar i spottkörteln hade blivit tilltäppt och bakom stoppet samlades spott i en stor påse. Stoppet kan bero på att det varit en inflammation och svullet. Nu har han en slang som dränerar. Det droppar spott blandat med blod ur den, men det mesta hamnar i tratten. Han slickar upp det om vi inte hinner torka upp. Tratt + slang ska sitta tills på fredag, då tar jag bort det själv.

Han har även fått nytt antibiotika och maxdos kortison. Han mådde ganska dåligt igår när jag hämtade honom. Han hade legat på en värmebädd för att han frös, och det blev ju inte bättre av snöstormen. Han låg och skakade och gnällde nästan hela vägen hem.
Här ligger han och fryser när vi nyss hade kommit hem.
Han var ganska ledsen igår för att han inte kunde sova på sin plats under sängen. Vi drog ut hans täcke och la bredvid sängen, men han ville inte sova där. Han ville inte kissa igår heller. Han gnällde nästan hela kvällen utan att vi kunde göra något. Samuel lyfte upp honom i sägen vid tolv-tiden och då var han tyst och sov sen. Till morgonen.

Idag är han nästan som vanligt. Han har fått in snitsen hur man går, äter, dricker osv med tratten. Han verkar inte ha ont och är nästan lite för pigg. Han vill att vi ska hitta på något, men det vill inte jag. Nu ligger han under sängen, så jag får ha koll på om han vill ut, för jag tror inte han kan med det..

Kommentarer
Postat av: Sara

Vad skönt att det "bara" var en spottcysta, för vad jag förstod av din text så kommer han snart bli bra igen? Har varit orolig för eran och Milos skull, så var tvungen att kika in och se hur det hade gått...

Postat av: Stina

Vad gulligt av dig. Sånt värmer. :)

2010-11-10 @ 22:31:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback