Sjukdomar..

Jag tog bort dränaget i fredags, men redan på lördagen såg han tjock ut på halsen. Igår syntes att det började bli en nu bula och på kvällen syntes det helt klart. Ringde veterinären i morse och väntar på att han ska ringa upp. Känns som om jag väntade på exakt samma sak förra måndagen. Tråkig måndagsrutin, som jag hoppas att slippa. Vet inte hur det blir nu. Om de vill dränera en gång till eller vad som händer. De vill ju helst inte operera, för att det är så mycket risker. 

Och så opereras pappa idag kl 14. De ska ta massa prover för att bedöma tumören, samt ta bort den förstås. De ska tydligen skrapa hela insidan av urinblåsan. Om den inte har spridit sig så räcker det med den här operationen. Sen får han gå på återbesök för att se så det inte växer fram igen. Och ev upprepa operationen. 

Och förutom allt skit med det här, så har man en miljon annat att tänka på och styra upp. Inte konstigt att man inte sover bra och konstant har en klump i magen som inte ger med sig. Detta j'la skitväder gör inte saken bättre. Vill bara gå och lägga mig igen, men det går ju inte.. För att just det, jag måste vara beredd att åka till veterinären... 

Försöker tänka på allt roligt jag har. Jonathan är världens bästa tröstare, trots sin ringa ålder. Samuel är också guld värd. Och resten av klanen. Jag har fixat hans 25-årspresent och det ska bli så kul. Sen ska han ha kalas på lördag, och det är ju kul. Snart första advent. Har kanske en medryttare/medhjälpare på gång. Har roligt pyssel att fixa med till julen. Ska till BVC imorgon och se hur han växt. Samuel sa nåt om överraskning på fredag. Ja, det finns en del glädjeämnen också om man tittar.

Kommentarer
Postat av: Gerda

Usch vad jobbigt det låter.. Jag håller tummarna för Benny och Zindy tassarna för att Milo inte ska behöva opereras. Kram på dig.

Postat av: Kerstin

Jag vet hur du känner... Mercedes öga har börjat vara och är rött, men tror det kommer gå över. Jobbigare med Milo, det är verkligen inte en höst i hälsans tecken... Oroar mig över pappa och tentan. Hoppas det går bra hos veterinären.

2010-11-15 @ 12:47:57
Postat av: Sara

Vad jobbigt att det ska vara så mycket på samma gång.. Hoppas det går bra både för pappa och Milo!

Skönt iaf att det finns vissa ljusglimtar i allt det tråkiga..

Massa kramar!!

2010-11-15 @ 17:31:12
URL: http://goamille.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback