Vad röstade du på?

Varför är svenskar så fega med att säga vad de röstar på? Undantaget är väl de som är aktiva inom politik. När jag var mindre trodde jag att det var överdrivet av mamma att säga att man inte brukar fråga folk vad de röstar på. I Sverige pratar man inte om hur mycket man har i lön eller vad man tjänar.
 
Jag röstade på vänstern, och ångrar mig. Jag ville rösta blankt, men blev övertalad att ta ställning. Ville inte rösta på blått, ville inte rösta på Mona, ville inte rösta på "jag älskar varg och hatar bensin". Valde därför vänstern, men ångrar det. Ohly är en tönt och dessutom tycker jag inte om vänsterns idéer om föräldraförsäkring. Det kan säkert bidra på till ett jämställt samhälle, men kan man inte göra det på bättre sätt än genom tvång. Vänstern dumförklarar hela svenska folket. Har man skaffat barn med en man som inte vill vara hemma, så får man väl ta ansvar för det själv. Då ska inte staten gå in och tvinga hem pappan. Usch jag blir så irriterad bara jag tänker på det.
 
Röstade för övrigt på centern i kommunvalet, eftersom många personer från centern bor här ute på vischan. De borde ju då kämpa för skolan och sånt här. Nu fick ju tyvärr vänstern i dfs 49%, så nu går väl skattepengarna till förbannade DIF´s konstgräsplan och en cykelväg mellan kga och dfs. Två saker jag jättegärna betalar pengar till.

Ja, jag har vaknat på fel sida.

Kommentarer
Postat av: Gerda

Word! Och det är såå töntigt att plocka massa lappar och stå i ett bås och slicka igen kuvertet. Det är ju 2010, jag tror inte man blir stenad till döds för sin politiska åsikt längre.

2010-10-03 @ 19:44:40
Postat av: Gerda

Och by the way så röstade jag på moderaterna.=)

2010-10-03 @ 19:45:28
Postat av: Kerstin

Wow, ta det lugnt! Det är knappast vänstern i regeringen som har bestämt attt det ska bli en gräsplan och en cykelbana, de kom ju precis in i riksdagen. Så föräldrafrågan kan de inte ens driva igenom. Även om det är jätteviktigt att rösta, så är din röst bara en röst, och ändrar inte resultatet. Jag röstade på vänstern för att de är de enda som bryr sig om dem som har det sämre än en själv. Men tack för att du ger mig skuldkänslor och får mig att vakna på fel sida också.

2010-10-05 @ 07:45:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback