Män är svin...

MEN, det är kvinnor också!

Det är förmodligen vanligare att en tjej får stryk av sin pojkvän än tvärtom. Men det händer ju faktiskt att kvinnor misshandlar män. Varför tas inte män som misshandlats av kvinnor på samma allvar som kvinnor som misshandlats av män? Dem ska man istället skratta åt och skoja bort det hela. "Rår du inte på en tjej ens?" "Är du en chicken?" osv.

Det kan faktiskt ju hända att tjejer är både större och starkare än killar

Ponera att jag sa till dig att Samuel slagit mig. Vilket liv det skulle bli. Och om Samuel istället skulle säga att jag tagit stryptag på, slagit, hotat, rivit honom. Skulle du ta honom på samma allvar? Förmodligen skulle det inte ligga lika stort allvar i det. Jag tänker tyvärr också lite så, men har kommit på mig själv. 






Kommentarer
Postat av: Pillan

Du har så rätt...



...och oftast är det ju så att fysisk misshandel föregås av en lång tids psykisk illa behandling och om mannen är nedtryckt i skorna spelar det ingen roll hur mycket muskler han har.



Slag och övrigt våld kanske inte gör lika ont fysiskt för en "stor och stark", men att bli behandlad på det sättet av en person man älskar är desto mer mentalt påfrestande.



Postat av: Kerstin

Har det hänt något igen?

2011-01-28 @ 08:36:43
Postat av: Stina

Nej det har inte hänt något, men det är bara en tidsfråga.

2011-01-28 @ 11:09:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback