Önskemat...

Samuel fick bestämma mat idag. Jag lagar oftast mat så den är klar när han kommer hem.

Idag ville han ha potatisbullar. Men de fick inte vara som hans mammas. Hon hade tydligen gjort på mosrester.  Jag hade aldrig gjort potatisbullar, så jag googlade recept. Jag såg att man kan blanda mos med råriven potatis och sen steka. Jag stekte en i stekpannan, men insåg att det var tråkigt. Det bara fastande. Så stekte resten i ugnen. 

Sen skulle Samuel handla med sig lingonsylt hem, och då bad jag honom köpa med bacon också. Egentligen hade fläsk passat bättre, men det är så dyrt. (Snål). Nu glömde han att handla, men sprang upp till hans mamma och snodde lite sylt. 

Och betyget blev: "Jättegott, mycket godare än mammas!"

Kul att äta nåt annat nån gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback