Otacksam?

Köpte en rundbal halm, skitstor och tung. Samuel fraktade hem den, städade skjulet och sen rullade vi in den där. Lite slit med andra ord. (Framför allt för Samuel) Sen bäddade jag med det i Blüthners box. Har torvbädden kvar under. Mycket ljusare och såg så mjukt och skönt ut. Tänkte att nu blir pållen min glad när han får komma in sen.

Men jag glömde den lilla detaljen att jag inte har en häst, utan ett stooneface. Han rörde inte en min när han kom in i sin nya box. Bara gick till krubban och åt, som vanligt. Sen när maten där i var slut så tog han nån tugga av halmen och sen återgick han till sitt hö. Kul. Här anstränger man sig, och får inte ens ett höjt ögonbryn till respons. Men är det så vi ska ha det, så visst. FINE BY ME.

Ska bli spännande att se hur halm är att mocka i. Det är ju det som får avgöra. Det är ju 50 ggr billigare än torv i bal, så vi får hoppas på det bästa...Man måste ju prova.
Här står han i sitt nya täcke på julafton. Nytvättad grimma. Fått massa äpplen och gott. Och visst, han ser glad ut, men också som. Jaha, nu då?

Kommentarer
Postat av: Pillan

Hahaha, så de är de dära djuren! ;-)



Vad söt han är Blüthner, vad är det för pålle?

Postat av: Kerstin

Det är för att han är så självklar, som mamma säger om Mercedes. Han räknar så med att det är så det ska vara, så han känner ingen tacksamhet, utan bara självklarhet. Fint täcke! (Och häst) Du får väl glädjas åt att det känns bra att gjort fint för honom och bjudit på lite lyxiga äpplen :)

Marsvinen var tacksamma djur, de gjorde glädjeskutt när det var nystädat i buren i alla fall.

2011-01-20 @ 13:06:58
Postat av: Gerda

Haha, dom är roliga.. Caz står på halm nu, det var jätteknixigt att mocka först men efter några gånger fick jag in snitsen.. Man måste ha ett system, typ lägga allt rent i hörnet och arbeta sig igenom det.. Hoppas det funkar när det är så mycket billigare..

2011-01-20 @ 13:17:52
Postat av: Stina

Pillan: Han är ett halvblod f-90.



Kerre: Ja, han kanske är självklar. Det är nog alla djur. Och barn. De räknar liksom med att världen kretsar runt dem.



Gerda: 50 ggr billigare var väl att överdriva, men rundbalen kostade 200, och det är samma som två torvbalar, vilket innebär två veckor. Och jag räknar med att balen håller betydligt längre än så. Dessutom måste man inte ta in den förbannade torven i farstun 2 dagar innan för att tina. Det var lite lurigt, men jag la också all ren halm i en hög, och sen fiskade jag efter bollar och blöt halm. Det går nog bättre om jag hade en annan grep, men de är ju SVINdyra.

2011-01-20 @ 20:38:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback