Korallbröllop

Mamma och pappa firade 35 år som gifta igår.

De bjöd hem oss barn på deras bröllopsmeny. För 35 år sedan satt de i min mormors stuga. Inget vatten. Bara en kokplatta. Menyn blev anpassad efter det. Sill och potatis, rostbiff, skinka, potatissallad. Fikon i konjak med grädde och jordgubbstårta. De satt ute hela kvällen utan tält. Som ett under hade de fint väder hela dagen.

Det var jättelyckat igår. Pappa hade fått sova hemma natten till söndagen och kände sig utvilad. Han har fått börja äta kortison som gjort honom piggare. De var en jättemysig kväll. Mamma och pappa fick dricka ur deras bröllopsglas. Anna hade plockat luktärter, som mamma hade i sin brudbukett. Pappa spelade låtar som han lyssnade på som ung. Jag ville ta del av deras meny, så jag vågade mig på att prova både sill och fikon i konjak för första gången.

Det var en väldigt speciell kväll som jag kommer minnas.

"Man ska inte räkna tiden som går, utan kyssarna man får" - Pappa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback